Verwijzing in seconden

LA MAISON CITROËN IN BRUSSEL

In het hart van de levendige en hippe Kasteleinsbuurt in de Edelknaapstraat 42, 1050 Brussel heeft garage Declercq het eerste nieuwe showroom concept met ‘La Maison Citroën’.

Het unieke van deze garage; een bar en restaurant maken integraal deel uit van de showroom, een bijzondere combinatie voor een groot publiek!

Om tegemoet te komen aan de wensen van de hedendaagse klant die steeds digitaler is ingesteld, en aan de specifieke eisen van een stedelijke omgeving te kunnen voldoen, is dit nieuwe verkooppunt ontwikkeld rondom 3 specifieke momenten in het klantenparcours: de ontdekking van het merk en de digitale configuratie en projectie van een wagen voor de uiteindelijke concretisering van de aankoop.
De klant ondergaat een merkbeleving van zowel historische als nieuwe modellen dankzij de informatie op de schermen en het nieuwste model van het merk dat in de showroom geëxposeerd wordt.
Dankzij de aanwezigheid van de grote schermen kan de klant het complete gamma ontdekken en configureren naar wens.
-010_981be

ONTDEK 'LA MAISON CITROËN' IN EEN VIDEO

Citroën heeft ervoor gekozen om zijn stedelijk verkooppuntconcept 'La Maison Citroën' voor een eerste test te vestigen in Parijs, 39 rue Saint-Didier (16e arrondissement). De architectuur van 'La Maison Citroën' is gebaseerd op de stands van Citroën op de meest recente autosalons. Het is de perfecte weerspiegeling van de belofte 'Be Different, Feel Good' van het Merk.

 

597x597_Mixte_Portrait-2

Welkom
in ‘La Maison Citroën’ !

André Citroën wist in zijn tijd beter dan wie ook hoe te breken met de codes in de auto-industrie. De locatie in Parijs (39 rue Saint-Didier) die door het Merk klaargemaakt wordt voor de officiële opening, is de vrucht van dat erfgoed.
In de etalage wekt een reuzescherm nieuwsgierigheid en aandacht op en nodigt het voorbijgangers uit om binnen te komen. Het warme interieur bestaat uit natuurlijk hout en kleurrijke tekstwanden.
Centraal in de ruimte worden uiteraard wagens uitgestald maar het decor is anders dan dat van een traditioneel verkooppunt. Deze ruimte wordt anders ervaren met tal van schermen, speciale accessoires voor de personalisatie van de wagens maar ook etalages met lifestyleproducten...
Welkom in 'La Maison Citroën'!

DIE BELOOND WERD VOOR ZIJN DESIGN

Deze nieuwe locatie midden in het hart van Parijs drukt de belofte van het Merk uit: 'Be Different, Feel Good'. Elke bezoeker zal er een unieke ervaring kunnen beleven, dankzij de combinatie van een 'cosy' ruimte en technologie, in een stedelijk hybride concept op het kruispunt van de digitale wereld en echte sensaties.


Dit concept werd door het magazine 'Stratégie' al bekroond met de 'Grand Prix Stratégies du Design' in de categorie 'Commerciële architectuur', alsook door het 'Institut Français du design' dat het concept de onderscheiding 'Janus du Commerce 2016' gaf.
1500x646_Superposition-v2

EEN IMMERSIEVE EN AANGENAME DIGITALE ERVARING

CITROËN WALL

747x400_Citroen_Wall

De Citroën Wall is een tactiel bord waarmee het volledige gamma geconfigureerd kan worden. Het bord valt op dankzij de kwaliteit van de 3D-beelden, voor een uitzonderlijke ervaring. De configuratie kan online gestart worden en later worden overgenomen.

CAFÉ ANDRÉ

747x400_Citroen_Wall-2

Centraal in 'La Maison' nodigt Café André uit voor een pauze en is er ook de wachtzone, ingericht als een salon, voor een moment van ontspanning. Ontspanning en gezelligheid verzekerd tussen twee voertuigconfiguraties door!

CITROËN ORIGINS

747x400_origins

Ook Citroën Origins, het virtuele museum van Citroën, is er toegankelijk vanaf een speciaal daartoe voorziene touchscreen. Ontdek over 360° het exterieur en interieur van meer dan 50 iconische modellen die van Citroën een legendarisch merk hebben gemaakt.

twee voertuigen met vrije toegang voor de bezoekers

Centraal in 'La Maison' staan twee voertuigen met vrije toegang voor de bezoekers.

De rest van het gamma laat zich niet onbetuigd en wordt geïllustreerd op de muren die zijn aangekleed met velgen, stuurwielen en stalen van zetelbekledingen.

Zo worden zes modellen van het gamma opgeroepen in een perspectiefschildering met een getrouwe, bijzonder decoratieve weergave. Dat biedt de kans om de materialen te voelen, en de kleuren te kiezen op basis van de aangeboden kleurstalen.

In totaal werd 150 m² ingericht, aangevuld met een wagenpark voor testritten in de kelderverdieping en een werkplaats voor naverkoopdiensten op hetzelfde adres. Zo haalt u voordeel uit een 'multi-channel' klantenparcours.
597x500_C3

VERKOOPSALON

747x400_Citroen_salon_ventejpg

De inrichting van de locatie faciliteert uw parcours met het Verkoopsalon zonder scheidingswanden, waar men zich aan een tafel installeert voor een informatie-uitwisseling over de details van de aankoop.

De configuratie die vóór het bezoek gestart werd en/of ter plaatse werd verdergezet, kan heel gemakkelijk overgenomen worden. 

LE PETIT CITROËN

747x400_Citroen_Wall-petit-Citroen

Dankzij de shop 'Le Petit Citroën' kunt u een deel van de Merklegende mee naar huis nemen. De boetiek biedt een ruime keuze aan miniatuurvoertuigen en lifestyleproducten uit de webshop aan. Mokken, smartphonecovers, kaarten

om te kleuren... Neem de gemoedstoestand van Citroën over!

CITROËN ADVISOR

747x400_Advisor_Personnage

Vóór u de locatie verlaat, wordt u uitgenodigd uw ervaringen in 'La Maison Citroën' te evalueren via de Citroën Advisor website. En om uw bezoek compleet te maken, vergeet u niet

dat er zich in de kelder een wagenpark voor testritten bevindt en er op hetzelfde adres een werkplaats voor naverkoopdiensten gevestigd is.

WAAR VINDT U ONS?

MAISON CITROËN

 

39, rue Saint-Didier

75016 PARIS

 

Tel : 01 44 34 76 95

MAP
Top