Bekijk de inhoud

DE CITROËN-GARANTIES

Ondanks alle zorg die werd besteed aan de fabricage van uw wagen, kunnen er na verloop van tijd bepaalde gebreken optreden!

Om uw wagen te beschermen en u in alle sereniteit te laten rijden, gaan we verder dan de wettelijke garantie.

DE GARANTIES

GARANTIES FABRICAGEFOUT LAK PERFORATIE
Gedekte gebreken • Fabricagefout aan onderdelen, met uitzondering van slijtageonderdelen (bv : remblokken) • Fout aan de verf of lak van de originele carrosserie • Perforatie: van binnen naar buiten doorroesten van de carrosserie 
Inhoud van de garantie • Gratis herstelling of vervanging van defecte onderdelen
• Vergoeding van de depannage- of sleepkosten bij een panne die onder de garantie valt
• Volledige of gedeeltelijke herstelling van de verf of lak om de fout te behandelen • Herstelling of vervanging van de gebrekkige elementen met corrosieperforatie
Duur / Km • 2 jaar vanaf de leverdatum
• Zonder kilometerbeperking
• 2 jaar (personenwagens en bedrijfsvoertuigen) • 12 jaar (personenwagen) 
• 5 jaar (bedrijfsvoertuig)

GARANTIES ZONDER ZORGEN

WAAR VINDT U HET DETAIL VAN DE GARANTIES?

Die zijn beschreven in het onderhouds- en garantieboekje dat u kreeg bij aankoop van uw wagen.

HOE WERKT DE GARANTIE?

Een defect, lakfout, perforatie in de carrosserie van binnen naar buiten ... Wat het incident ook is, denk aan de juiste reflexen! Maak onmiddellijk een afspraak in een Citroën-werkplaats en neem uw onderhouds- en garantieboekje mee.

Alleen aan de hand van de diagnose van een erkende Citroën-hersteller kan worden uitgemaakt of het vastgestelde defect kan worden gedekt door de commerciële garantie van Citroën.


WAT GEBEURT ER ALS UW WAGEN NIET MEER RIJDT DOOR EEN PANNE DIE GEDEKT IS ONDER GARANTIE?

• Bel onmiddellijk naar Citroën Assistance! Omdat we uw wagen kennen, kunnen we het probleem zo snel mogelijk oplossen.
• In dat geval nemen wij de kosten voor de pechverhelping en het slepen naar de dichtstbijzijnde Citroën-werkplaats voor onze rekening.
• Als de tijd voor de interventie aan uw wagen langer duurt dan twee uur, zal uw commercieel serviceadviseur u een mobiliteitsoplossing voorstellen zodat u uw activiteit kunt hervatten.

U HEBT GEEN GARANTIE-UITBREIDING ONDERSCHREVEN BIJ DE AANKOOP VAN UW VOERTUIG. IS HET TE LAAT OM DAT NOG TE DOEN?

Nee, wees gerust! U kan een garantie-uitbreiding afsluiten tot de laatste dag van de contractuele garantie. Neem gewoon contact op met uw verkooppunt.

U VERKOOPT UW WAGEN. STOPT DE GARANTIE DAN?

Ze is overdraagbaar en geldt onder dezelfde voorwaarden voor de nieuwe koper, voor de resterende looptijd van het contract.

U HEBT EEN VRAAG OVER DE GARANTIE VAN UW WAGEN, MET WIE MOET U CONTACT OPNEMEN?

Kijk eerst in uw onderhouds- en garantieboekje dat u kreeg bij de levering van uw wagen. U vindt er alle nuttige informatie over de garantie. Anders kan u contact opnemen met uw Citroën-werkplaats.

De commerciële garantie heeft geen invloed op de wettelijke rechten van de consument volgens de wet die de verkoop van consumptiegoederen regelt; deze rechten worden niet aangetast door de commerciële garantie.