Jouw veiligheid is de hoogste prioriteit van Citroën.

 

 

 

 

 

Jouw veiligheid is de hoogste prioriteit van Citroën.

Belangrijke informatie over de terugroepactie van de Takata-airbags.

Sommige Takata-airbags die in Citroën-voertuigen zijn geïnstalleerd, zijn teruggeroepen en vormen een ernstig veiligheidsrisico. De airbagontsteker kan verslechteren bij blootstelling aan hoge temperaturen en vochtigheid, waardoor de airbag kan exploderen en ernstig letsel of zelfs de dood kan veroorzaken. Voertuigen met het hoogste risico vallen onder een rijverbod.

 

Controleer jouw voertuigidentificatienummer (VIN) om te weten of jouw auto een Takata-airbag heeft en getroffen is, en handel snel om een gratis herstelling in te plannen.

 

Deze terugroepactie maakt deel uit van een wereldwijde veiligheidsinspanning om defecte Takata-airbags van de weg te halen. Citroën neemt proactieve maatregelen om bestuurders en passagiers te beschermen door ervoor te zorgen dat elk getroffen voertuig de nodige herstelling krijgt.

 

Als jouw voertuig een teruggeroepen Takata-airbag heeft, volg dan de instructies om een vervanging in te plannen. Alle herstellingen in het kader van de terugroepactie zijn gratis.

 

Jouw veiligheid en gemoedsrust blijven onze hoogste prioriteit. Door dit probleem nu aan te pakken, zorgen we ervoor dat jouw voertuig jou en jouw dierbaren blijft beschermen bij elke rit.

 

 
 
Betrokken modellen

Om de best mogelijke service te bieden, voeren we de terugroepactie van de betrokken voertuigen in fases uit.

 

Voertuigen met het hoogste risico vallen onder een rijverbod. Als je deze waarschuwing ontvangt, stop dan meteen met rijden en maak een afspraak voor een gratis herstelling bij een erkende dealer.

 

Controleer het VIN-nummer van je voertuig om te zien of het een teruggeroepen Takata-airbag heeft.


Wat moet je nu doen?
We zetten ons volledig in voor jouw veiligheid en werken samen met dealers en technici om veilige, gratis reparaties zo snel mogelijk uit te voeren. Het maakt niet uit of je je Stellantis-auto nieuw of tweedehands hebt gekocht, dit zijn de stappen die je kunt volgen:
Indien je na de check-in procedure geen geschikte reparatiedatum kan verkrijgen voor het vervangen van de Takata airbag, kan je als alternatief contact opnemen met een van de twee volgende speciaal ingerichte reparatiecentra:

Valckenier Aalst - Hertstraat 101, 9470 WELLE

Afspraken kunnen telefonisch gemaakt worden via 053/767.767 of online via https://valckenier.be/

 

Hödlmayr - Prinsenweg 2, 3700 TONGEREN-BORGLOON

Afspraken kunnen gemaakt worden online via Hödlmayr Logistics Belgium

FAQs
1. Waarom is mijn airbag teruggeroepen?
De teruggeroepen Takata-airbagmodules kunnen na verloop van tijd achteruitgaan en bij een ongeluk scheuren, waarbij scherpe metalen fragmenten vrijkomen die ernstige verwondingen of de dood kunnen veroorzaken.
2. Hoe weet ik of ik een Takata-airbag heb, en waar kan ik jouw voertuigidentificatienummer (VIN) vinden?
Je kunt je VIN-nummer vinden op je registratiepapieren, verzekeringskaart of op deze plekken in de auto: voorzijde van het motorblok onder de motorkap; interieur van het dashboard aan de bestuurderskant; voorzijde van het frame (oudere auto’s); deurstijl aan de bestuurderskant (binnenin).
3. Wat veroorzaakte het probleem?
De chemicaliën in deze teruggeroepen airbags kunnen na verloop van tijd verslechteren, vooral bij warm en vochtig weer. Dit kan ertoe leiden dat de airbags zelfs bij kleine botsingen ontploffen, wat ernstige verwondingen of zelfs de dood kan veroorzaken.
4. Wat is de oplossing voor deze terugroepactie?

Alle reparaties voor de Takata-airbagterugroepactie zijn snel, gratis en eenvoudig.

 

Een gecertificeerde technicus zal de teruggeroepen airbagmodule verwijderen en vervangen door een nieuwe. Citroën dekt de kosten van onderdelen en arbeid wanneer dit wordt uitgevoerd bij een erkende dealer of via een van de andere reparatiediensten die wij aanbieden.

5. Wat betekent het als ik een Stop Drive-melding krijg?
Als je voertuig onder een rijverbod valt, stop dan onmiddellijk met rijden. Je voertuig loopt een groter risico dat de airbag bij een ongeluk kan scheuren. We regelen je reparatie zo snel mogelijk en werken met je samen om alternatief vervoer te regelen. Zorg ondertussen dat je voertuig niet wordt gebruikt en dat iedereen die toegang heeft tot het voertuig hiervan op de hoogte is.
6. Wie kan ik contacteren als ik vragen heb?
Je kunt onze speciale hulplijn bellen op 0080008251001 voor ondersteuning (voor EER-klanten).
7. Moet ik de eigenaar van het voertuig zijn om het voor een gratis reparatie te brengen?

Iedereen kan een voertuig binnenbrengen voor een terugroepreparatie, zonder vragen. Geen eigendomsbewijs of documenten zijn nodig.

Een dealer kan om je contactgegevens vragen om je te informeren over eventuele toekomstige terugroepacties voor je voertuig. Je hoeft geen informatie te geven die je niet wilt delen, maar dit stelt de dealer in staat je op de hoogte te houden zodat je de veiligheid van je voertuig kunt behouden.

8. Kan ik naar een lokale monteur gaan om mijn airbag te laten vervangen?
Je moet je reparatie laten uitvoeren door een erkende dealer of een technicus die zij leveren om gratis onderdelen en arbeid te krijgen. 
9. Kan ik een gratis reparatie krijgen, zelfs als mijn voertuig niet meer onder garantie is?
Ja, Takata-terugroepreparaties zijn gratis, ongeacht de garantiedekking. Het gaat vooral om oudere modellen van Citroën die door deze terugroepactie worden getroffen.