COVID-19 | Respect gezondheidsmaatregelen in onze showrooms en ateliers - Citroën zet zich in voor jou

MEER WETEN

Verwijzing in seconden

Sinds de oprichting van het merk in 1919 maakt u deel uit van Citroën. Uw leven en uw wensen zijn onze inspiratiebron. Wij zijn INSPIRED BY YOU.

CITROËN IS
"INSPIRED BY YOU"

Van de tijd van André Citroën tot vandaag ontwerpen en innoveren we om uw dagelijks leven te verbeteren.

Om onze visie te bepalen en concreet te maken, bouwen we voort op jullie.
We hebben aandacht voor uw dromen over meer vrijheid en een mooier avontuur, gelukkigere momenten samen, ... een zachtere maandagochtend. We creëren, produceren en ontwikkelen vervolgens gedurfde en visionaire voertuigen en diensten die voortvloeien uit een onuitputtelijke inspiratiebron: u.

Bij ons staat de mens centraal.

Inspired_By_You_615x500
Citroen-cars-animation-0.5

EEN GEDURFD
EN UNIEK DESIGN

OMDAT U ZICH WILT ONDERSCHEIDEN

Voor het design van zijn wagens is de benadering van Citroën uniek met zijn durf en onderscheidingsdrang.
Hoe? Door te spelen met de stijlcodes en iconische details van onze vroegere modellen, en door steeds op zoek te gaan naar eenvoud.
Dat maakt ons voertuigengamma heel verschillend met wat u op straat ziet.

HOE CITROËN UITSPREKEN?

We bieden u een korte uitleg over hoe u Citroën moet uitspreken.
Het is net zo eenvoudig als onze rijervaring!

DE GESCHIEDENIS VAN DE CITROËN-LOGO’S

  • In 1900 exploiteert André Citroën met succes een octrooi op tandwieloverbrengingen in de vorm van een dubbele visgraat. Dit symbool neem hij over in 1919, als hij zich op de autoconstructie stort.
  • Tussen 1921 en 1936 wordt de ovaal vervangen door een zeshoek op een blauwe achtergrond die de gele chevrons doet opvallen, waarna de naam Citroën verschijnt.
  • Begin jaren ’30 verschijnt er een parallel logo met een zwaan in de Citroën-chevrons, als symbool van de nieuwe drijvende motoren.
  • In 1959 springt de gele dubbele visgraat uit een witte ellips, en in 1966 wordt de naam Citroën geïntegreerd in een blauw kader.
  • Vanaf 1985 wordt het merkimago gemoderniseerd en wordt de dubbele visgraat wit, in een rood kader. In 2009 komt er een geheel nieuw logo. De dubbele visgraat wordt verchroomd en afgerond, in 3D, met Citroën in het rood eronder. In 2016 wordt er een verfijndere versie in 2D, met een plat design onthuld.

  • Logosavecdates_597X500
    Top