Bekijk de inhoud

PROFITEER VAN HET CITROËN-FORFAIT VOOR REMMEN

Omdat u veel onderweg bent, is uw veiligheid van cruciaal belang. 

Om langere remafstanden te vermijden, moet u uw remmen regelmatig laten controleren door een Citroën-specialist.

• Dit systeem moet betrouwbaar, performant en duurzaam zijn.

• Onze Citroën-experts zorgen voor een grondige controle van de essentiële onderdelen (trommels, remblokken, remschijven en remklauwen).

 

CITROËN-FORFAIT VOOR REMMEN

Om u te behoeden voor financiële verrassingen zijn alle onderdelen en werkuren inbegrepen in het forfait voor remmen, met vervanging van:

• remblokken vooraan en/of achteraan

• remschijven en remblokken vooraan en/of achteraan

• of trommelremset achteraan

• of remvloeistof

• en yy visuele controles* door Citroën-experts

 

Uw remmen optimaliseren

  • Nadat de remblokken vervangen werden, dient u ze in te rijden door kort na elkaar licht te remmen.
  • Rem af en toe lichtjes, nadat u uw wagen gewassen hebt, zodat de afgegeven warmte de onderdelen droogt.
  • Vergeet ten slotte niet dat elk remsysteem slechts goed functioneert wanneer de schokdempers en banden in goede staat verkeren.

Wees alert

Het remsysteem moet onmiddellijk en nauwgezet reageren wanneer u daarom vraagt. Neem contact met ons op als u een of meer van deze tekenen van slijtage vaststelt.

• Het voertuig zwenkt uit bij het remmen: een wielcilinder of remklauw is mogelijk vastgelopen, of u hebt gewoon een lekke band. • Ook versleten schokdempers kunnen dit probleem veroorzaken.

• Het voertuig trilt bij het remmen: waarschijnlijk gaat het hier om defecte remschijven, een losgekomen onderdeel of overdreven speling in de voorwiel- of achterwielophanging.

• Het voertuig ‘graast’ bij het remmen: als de remmen blokkeren wanneer het rempedaal licht wordt ingedrukt, dan wijst dat waarschijnlijk op een probleem met de remschijven, de remtrommels of de remvoering.

• Het verklikkerlampje van de remmen licht op: uw handrem is ingeschakeld, het remvloeistofniveau is te laag, of de remblokken zijn versleten. • Negeer dit signaal nooit.

• Het rempedaal is hard: dat kan te wijten zijn aan een defect in de rembekrachtiging, in de leidingen of het hydraulisch circuit, de wielcilinders of de remklauwen.

• Het rempedaal is zacht: het rempedaal kan helemaal ingedrukt worden. U moet 'pompen' om te kunnen remmen. Opgelet, dit wijst op een ernstig probleem met het hydraulisch systeem.