PROFITEER VAN HET CITROËN-FORFAIT VOOR REMMEN
Omdat u veel onderweg bent, is uw veiligheid van cruciaal belang.
Om langere remafstanden te vermijden, moet u uw remmen regelmatig laten controleren door een Citroën-specialist.
• Dit systeem moet betrouwbaar, performant en duurzaam zijn.
• Onze Citroën-experts zorgen voor een grondige controle van de essentiële onderdelen (trommels, remblokken, remschijven en remklauwen).
CITROËN-FORFAIT VOOR REMMEN
Om u te behoeden voor financiële verrassingen zijn alle onderdelen en werkuren inbegrepen in het forfait voor remmen, met vervanging van:
• remblokken vooraan en/of achteraan
• remschijven en remblokken vooraan en/of achteraan
• of trommelremset achteraan
• of remvloeistof
• en yy visuele controles* door Citroën-experts
Uw remmen optimaliseren
- Nadat de remblokken vervangen werden, dient u ze in te rijden door kort na elkaar licht te remmen.
- Rem af en toe lichtjes, nadat u uw wagen gewassen hebt, zodat de afgegeven warmte de onderdelen droogt.
- Vergeet ten slotte niet dat elk remsysteem slechts goed functioneert wanneer de schokdempers en banden in goede staat verkeren.
Wees alert
Het remsysteem moet onmiddellijk en nauwgezet reageren wanneer u daarom vraagt. Neem contact met ons op als u een of meer van deze tekenen van slijtage vaststelt.
• Het voertuig zwenkt uit bij het remmen: een wielcilinder of remklauw is mogelijk vastgelopen, of u hebt gewoon een lekke band. • Ook versleten schokdempers kunnen dit probleem veroorzaken.
• Het voertuig trilt bij het remmen: waarschijnlijk gaat het hier om defecte remschijven, een losgekomen onderdeel of overdreven speling in de voorwiel- of achterwielophanging.
• Het voertuig ‘graast’ bij het remmen: als de remmen blokkeren wanneer het rempedaal licht wordt ingedrukt, dan wijst dat waarschijnlijk op een probleem met de remschijven, de remtrommels of de remvoering.
• Het verklikkerlampje van de remmen licht op: uw handrem is ingeschakeld, het remvloeistofniveau is te laag, of de remblokken zijn versleten. • Negeer dit signaal nooit.
• Het rempedaal is hard: dat kan te wijten zijn aan een defect in de rembekrachtiging, in de leidingen of het hydraulisch circuit, de wielcilinders of de remklauwen.
• Het rempedaal is zacht: het rempedaal kan helemaal ingedrukt worden. U moet 'pompen' om te kunnen remmen. Opgelet, dit wijst op een ernstig probleem met het hydraulisch systeem.