- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- Van 0 % tot 100 % IN 4U
- Van 0 % tot 100 % IN 4U
- Van 0 % tot 100 % IN 4U
- Van 0 % tot 100 % IN 4U
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- 75 KM RIJBEREIK
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- OPLADEN VIA EEN STANDAARD STOPCONTACT
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- Van 0% TOT 100% IN 4U
- FROM 14 YEARS OLD
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- VANAF 14 JAAR
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- MET OF ZONDER RIJBEWIJS
- NIEUWE UITRUSTING
- NIEUWE UITRUSTING
- NIEUWE UITRUSTING
- NIEUWE UITRUSTING
- 200 L LAADVERMOGEN
- 200 L LAADVERMOGEN
- 200 L LAADVERMOGEN
- 200 L LAADVERMOGEN
- 140 KG MAXIMAAL LAADVERMOGEN
- 140 KG MAXIMAAL LAADVERMOGEN
- 140 KG MAXIMAAL LAADVERMOGEN
- 140 KG MAXIMAAL LAADVERMOGEN
- OPVOUWBAAR EN OPBERGBAAR
- OPVOUWBAAR EN OPBERGBAAR
- OPVOUWBAAR EN OPBERGBAAR
- OPVOUWBAAR EN OPBERGBAAR
Unieke voorzieningen
De Ami zet de traditie van Citroën voort om voortdurend evolutionaire ideeën in de auto-industrie in de praktijk om te zetten. Zoals de originele 2 CV in het verleden de massa mobiliseerde, zo brengt de Ami elektrische mobiliteit naar de massa van vandaag.
Ultra-compact formaat
Elektriciteit in al zijn eenvoud
Meer veiligheid met vier wielen
Je krijgt er ook een extra zitplaats bij om te delen met een vriend.
Waarom je de AMI moet bestellen
Parkeer waar
je maar wilt
Iconisch, populair en ecologisch
De Ami is milieuvriendelijk, stoot geen uitlaatgassen uit en rijdt geruisloos.
Geen rijbewijs vereist
Groter vanbinnen
dan vanbuiten
De Ami is verkrijgbaar met 3 uitrustingsniveaus
Vanaf € 7990
Ami Ami-uitrusting
Interieur en infotainment:
- 2 zetels naast elkaar
- Glazen panoramisch dak
- 1 USB-poort om op te laden
Comfort en veiligheid:
- Verwarming/ventilatie/ontwaseming
- Automaat met D-, N- en R-rijmodus
- 64 liter opbergruimte aan voetruimte van de passagier
Oplaadoplossingen:
- Standaard oplaadkabel
Als aanvulling op AMI AMI
+ € 400
My Ami Colour Packs-uitrusting
(als aanvulling op de Ami Ami)
Exterieurdesign:
- 4 witte wieldoppen
- 2 stickers op de achterruit
- 2 stickers onderaan de deuren
Interieur en infotainment:
- Smartphone dockingstation
- My Connect Box om je smartphone te verbinden met de Ami
- My Ami Play met Citroën Switch
Comfort:
- 3 oranje opbergvakjes in het dashboard
- 2 zwarte vloermatten met oranje afwerking
- 1 gele tassenhaak aan passagierszijde
- 2 zwarte deurnetten met oranje horizontale strepen
- 1 zwart tussenschot
Als aanvulling op AMI
+ € 1000
My Ami Peps-uitrusting
( als aanvulling op de Ami Ami)
Exterieurdesign:
- 4 witte wieldoppen
- 2 stickers op de achterruit
- 2 stickers rond de deuren
- Zwarte sierstrip bovenaan de voorbumper
- Zwarte onderste voorbumper
- Zwarte achterdakspoiler
- Zwarte voorlichtomlijsting
- Zwarte onderste achterbumper
- Zwarte wielkastomlijstingen
Interieur en infotainment:
- Smartphone dockingstation
- My Connect Box om je smartphone te verbinden met de Ami
- My Ami Play met Citroën Switch
Comfort:
- 3 oranje opbergvakjes in het dashboard
- 2 zwarte vloermatten met oranje afwerking
- 1 gele tassenhaak aan passagierszijde
- 2 zwarte deurnetten met oranje horizontale strepen
- 1 zwart tussenschot
Online of in een verkooppunt bestellen
1. SELECTEER JE AMI-MODEL
2. KIES JE LEVERINGSMETHODE
3. BEVESTIG & BESTEL
4. WACHT EN GENIET
Shipping options
- Kan ik mijn AMI om het even waar laten leveren?
Je kan je AMI Iaten leveren:
- in het Citroën-partnernetwerk van de AMI 100% ëlectric - voor een forfait van 79 - in heel België (lijst van partners beschikbaar bij de levering of op de volgende link https://store.citroen.be/ami/nl/discovery)
- thuis - voor een forfait van 279 - is uitsluitend geldig in België. - Is betalende levering de enige leveringsmogelijkheid die jullie aanbieden?
Als je je bestelling plaatst in een verkooppunt van het Citroën-partnernetwerk van de AMI 100% ëlectric, en je kiest ervoor om je voertuig in datzelfde verkooppunt te laten leveren, dan is de levering gratis. Meer informatie over de verkooppunten van het Citroën-partnernetwerk van de AMI 100% ëlectric: https://store.citroen.be/ami/nl/discovery
- Wanneer word ik gecontacteerd voor de levering van mijn Ami?
Opdat het voertuig kan geleverd worden, moet:
-het volledige aankoopbedrag betaald zijn in geval van een bestelling met contante betaling
- moet de inschrijving gebeurd zijn bij de DIV
Je zal vervolgens gecontacteerd worden om je levering te plannen. - Wat moet ik voorleggen op het moment van levering?
Alle elementen zijn opgesomd in de bestellingsbevestiging van je AMI die je via e-mail ontvangt.
Payment options
- Hoe verloopt de betaling bij een contante verkoop van een AMI?
Voor alle informatie over de modaliteiten voor contante betaling bij een online bestelling, verwijzen we naar de Algemene Voorwaarden voor contante aankoop die je onderaan de pagina vindt.
- Welk bedrag moet ik op de website betalen als ik een AMI bestel met contante betaling.
Online zal je een voorschot moeten betalen van € 99. de aanvaarde betaalkaarten zijn Visa, Master Card en Bancontact.
- Hoe regel ik het saldo van mijn AMI-bestelling met contante betaling?
De betaling van het saldo van je bestelling moet gebeuren via bankoverschrijving.
Alle informatie over deze overschrijving (bedrag, uiterste overschrijvingsdatum, te gebruiken IBAN en BIC, te vermelden referentie), staat in de bestellingsbevestiging van je AMI die je via e-mail ontvangt. - Voor welk(e) financieringsproduct(en) kan ik online een aanvraag doen?
Online kan je een financieringsaanvraag doen voor een langetermijnverhuur (LTV).
Langetermijnverhuur is een verhuring zonder aankoopoptie en laat toe om de duurtijd te kiezen die het beste bij je past. Aan het einde van het contract breng je het voertuig terug naar je verkooppunt.
Meer informatie over de PSA-financiering: http://www.psa-finance-france.fr/psa-finance-france.html .
F.A.Q
How do I order online?
On this website , you are able to review our offers and personalise an offer to suit your needs and if you would like you can continue to order online.
You can personalise an offer by configuring the car for example choosing from the available paints, engines, interior trims and options.
You can personalise the finance settings by adjusting the term, mileage and cash deposit levels. Please note that currently this website only offers the ability to order online with Personal Contract Purchase (PCP) finance through Stellantis Financial Services UK Limited, the official finance partner of Citroën UK. However other finance options are available and you can discuss these with any of our Citroën retailers.
Once you have personalised the offer to suit your needs, you can choose to continue to order online, save it so you can review it later or send us a request for assistance and we'll get in touch to help.
If you would like to order online you will need some key pieces of information in order to complete the process. You will need to have handy your driving licence, bank information and employment details. This information is required to apply for finance.
The online process can take between 20-30 minutes and there is help available along the way via phone, email or live chat.
I have a question about Ordering Online, who can help me?
Our Online Sales Support Team are available 8am-8pm Monday/Friday and 10am-4pm Saturday/Sunday/English Bank Holidays.
Please call on 0800 042 2255, Email: citroenonlinesales@citroen.com or through Live Chat.
Our network of UK Retailers will also be happy to assist.
What finance options are available online?
PCP (Personal Contract Purchase) is currently the only available finance option on this website.
Other finance options are available but currently only through our network of Citroën retailers.
What is PCP finance?
PCP means Personal Contract Purchase and is a way of financing a vehicle purchase.
With Personal Contract Purchase (PCP), you can purchase your vehicle with a deposit, monthly payments and, if you wish to own the vehicle at the end, a balloon payment (also know as the Guaranteed Future Value). Since you won’t have to pay for part of the car until the end of the contract, this gives you additional flexibility.
I currently own a car. Can I use it as a part exchange?
If you currently own a car you may want to part exchange this for a new vehicle.
On this website , we are able to give you an estimated valuation for your current car for guidance purposes only.
However, our network of Citroën retailers will be able to assist you further with your current car and, after inspection, give you a firm valuation for your current car.
If I order online, how long it will take for me to get my new car?
During your online journey, we will show you an indicative lead time to build one. However, we do have stock of certain vehicles and may be able to offer you an earlier handover if that is convenient.
If you need a very quick delivery, please contact us and we can explain what vehicles are currently available. Or you can always contact our network of Citroën retailers.
What happens if I want to make a change to my online order?
If you want to make any changes to your order, please contact our Online Sales Support Team who are available 8am-8pm Monday/Friday and 10am-4pm Saturday/Sunday/English Bank Holidays on 0800 042 2255 or citroenonlinesales@citroen.com or through Live Chat.
Or contact your selected retailer directly.
How do I find my local Citroën Retailer?
You can find the contact details of your nearest Citroën Retailer on the Online Store Locator as you progress through your online order.
Or, you can find them directly by clicking here.
Who is supplying my new vehicle?
Please see the Citroën store Terms and Conditions here at the bottom of the page that will explain the roles of the different partners in the order online process. But your order will be placed with your prefered Citroën retailer.
How to use a promo code?
To use a promo code, on CItroën Store, simply pick the model and trim that you're interested in, personalise it the way you like and then go to the Order Summary page by clicking Continue. On the Order Summary page, you'll see a box labelled ADD A PROMO CODE. Simply add the code you've been given into this box and then click on the Apply button to receive the discount.
Note - only one valid Promo Code can be applied to an Order.
Clientenbeoordelingen
Ontdek de beoordelingen over de Ami
Deel je ervaringen met je Citroën Ami met ons op de socials en vermeld @CitroenBE en #CitroënFanPhoto.
Citroën
Advisor
ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN
1 of 1 avis
Ontdek de Ami met een ambassadeur
Ontdek de Ami en test hem uit met een eigenaar
Geen betere getuigenissen dan die van onze Ami-ambassadeurs.
Of je nu met vragen zit of een testrit wil maken met de Ami... deze gelukkige eigenaars delen maar wat graag hun ervaringen achter het stuur van hun Ami.
Wacht dus niet langer en ontdek de Ami vanuit een nieuwe invalshoek!
Vervoeg onze community en word ambassadeur in slechts een paar klikken
Heb je een Ami en ben je net zo gepassioneerd als wij? Sluit je dan aan bij de Citroën-community en word ambassadeur.
Zodra je aanvraag is gevalideerd, kun je je passie delen en profiteren van exclusieve voordelen zoals:
- Deelname aan exclusieve evenementen van Citroën,
- Vouchers voor grote merken,
- Kortingen op bepaalde producten in de Citroën Lifestyle-shop.
Verleng de Ami-garantie
Verleng de garantie op je Ami of batterij met My Ami Care en profiteer van gratis onderhoudshulp.
Ontdek alle aanbiedingen van 2 tot 5 jaar en verleng je gemoedsrust.
Ami-verzekering van Stellantis
Ontdek onze speciale Amiverzekeringsaanbiedingen, van aansprakelijkheidsverzekering tot omniumverzekering.
Stellantis heeft een verzekeringsoptie voor iedereen.
Verbind je smartphone
Verbind je Ami met MyCitroën en volg rechtstreeks de oplaadstatus, het resterende rijbereik en de toekomstige onderhoudsbeurten.
Je kunt ook een smartphone-dockingstation creëren. Zo navigeer je met je stem tussen al je favoriete apps en houd je je ogen te allen tijde op de weg.
Ami Lifestyle-producten
Ami-accessoires
Personaliseer je Ami
Ontwerp je eigen stickers, nummerplaten of shop uit onze Citroën-collectie en geef je Ami een unieke look.
Ontdek alle aanpassingsmogelijkheden van Franse makelij.
Officieel netwerk van herstellers
Een toegewijd team om je te ondersteunen
Le bonus écologique est une aide financière pour l’acquisition ou la location (longue durée ou avec option d’achat) d’une durée d’au moins deux ans d’un quadricycle à moteur répondant au conditions suivantes:
- Être un véhicule neuf
- Utiliser l’électricité (EL) comme source d’énergie
- Ne pas utiliser de batterie au plomb
- Etre immatriculé en France dans une série définitive
- Ne pas être vendu dans l’année suivant sa 1ere immatriculation ni avant d’avoir parcouru au moins 2000 km.
Le niveau d’aide du bonus écologique pour AMI est de 900€ selon la règlementation entrée en vigueur à partir du 1er janvier 2020.
Les demandes de bonus écologique se font 100% en ligne via le lien suivant: https://www.primealaconversion.gouv.fr/dboneco/accueil/access.html
Modalités de dépôt de la demande : Les demande de bonus écologique et/ou de prime à la conversion doivent être faites dans les 6 mois suivant la date de facturation du nouveau véhicule. Dans le cadre d’une location elles doivent être faites dans les 6 mois à compter de la date de 1er versement de l’échéancier.
Que vous n’ayez pas encore le permis (si vous êtes né avant 1988), que vous ayez un permis AM (si vous êtes né en 1988 ou après) ou que vous ayez le permis B, AMI s’adresse à vous.
Besoin d'information sur le permis AM ? Retrouvez dans notre guide les grandes catégories de ce permis
Le bonus écologique est une aide financière pour l’acquisition ou la location (longue durée ou avec option d’achat) d’une durée d’au moins deux ans d’un quadricycle à moteur répondant au conditions suivantes:
- Être un véhicule neuf
- Utiliser l’électricité (EL) comme source d’énergie
- Ne pas utiliser de batterie au plomb
- Etre immatriculé en France dans une série définitive
- Ne pas être vendu dans l’année suivant sa 1ere immatriculation ni avant d’avoir parcouru au moins 2000 km.
Le niveau d’aide du bonus écologique pour AMI est de 900€ selon la règlementation entrée en vigueur à partir du 1er janvier 2020.
Les demandes de bonus écologique se font 100% en ligne via le lien suivant: https://www.primealaconversion.gouv.fr/dboneco/accueil/access.html
Modalités de dépôt de la demande : Les demande de bonus écologique et/ou de prime à la conversion doivent être faites dans les 6 mois suivant la date de facturation du nouveau véhicule. Dans le cadre d’une location elles doivent être faites dans les 6 mois à compter de la date de 1er versement de l’échéancier.
Que vous n’ayez pas encore le permis (si vous êtes né avant 1988), que vous ayez un permis AM (si vous êtes né en 1988 ou après) ou que vous ayez le permis B, AMI s’adresse à vous.
Besoin d'information sur le permis AM ? Retrouvez dans notre guide les grandes catégories de ce permis