Deze website gebruikt cookies. Door verder te surfen op deze website, aanvaardt u het gebruik van de cookies.

Meer weten over de cookies

De Nieuwe CITROËN Jumper

De Nieuwe CITROËN Jumper

De Nieuwe CITROËN Jumper,  het beste van Citroën voor de professional

De Citroën Jumper wordt vernieuwd en gaat een nieuwe fase in. Sinds de lancering van deze bestelwagen werden er bijna 800.000 verkocht. Met de Nieuwe CITROËN Jumper heeft Citroën zijn knowhow ten dienste gesteld van het meest uitgebreide gamma bestelwagens op de markt: vier zeer verschillende auto’s voor zeer diverse behoeftes op de markt: de Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper.

De Nieuwe CITROËN Jumper sluit goed aan op dit gamma met:

  • een modern, op gebruiksvriendelijkheid gericht design. Het front drukt dynamiek en robuustheid uit door nieuwe koplampen met LED-dagrijverlichting. De motorkap heeft geprononceerde lijnen en brede bumpers. De stijl van de Nieuwe CITROËN Jumper is modern en ontworpen passend bij de merkwaarden van Citroën. De nieuwe Jumper biedt vooral een constructie en een ergonomie die het gebruik vergemakkelijken bij met name het dagelijkse in- en uitladen, dankzij een uitstekende verhouding nuttig volume/carrosserie. Met een laadlengte tussen de wielkasten van 1,42 m en een nuttige breedte van 1,87m is de Nieuwe CITROËN Jumper de beste in zijn klasse.

 

  • topcomfort voor de bestuurder. Met een stoel met variabele demping, leuningen, een verstelbare lendesteun en dagelijks gemak met de versnellingspook op het dashboard en een in de hoogte verstelbaar schrijftafeltje is de Nieuwe CITROËN Jumper erg comfortabel. De Nieuwe CITROËN Jumper is ook 'connected' met de Connecting Box (Bluetooth ® handsfree set en USB-stick) en heeft een primeur in deze klasse met het 5’’ kleuren touch screen waarop de informatie van de nieuwe functies navigatie en achteruitrijcamera kunnen worden weergegeven.

 

  • technologieën voor nog meer veiligheid. De nieuwe Citroën Jumper is onder andere voorzien van intelligent tractioncontrol, Hill Descent Control, een snelheidsregelaar/-begrenzer, Lane Departure Warning System en een bandendrukcontrolesysteem.

 

  • topkwaliteit. Er zijn maar liefst 4 miljoen testkilometers gereden zodat betrouwbaarheid kan worden gegarandeerd. De nieuwe CITROËN Jumper heeft bovendien een gunstige kilometerkostprijs met een verbruik dat bij sommige versies zelfs 15% lager ligt dan de vorige generatie, maar ook een Stop & Start bij motortype e-HDi 130 en e-HDi 150 dat zorgt voor een daling van het verbruik met 0,5 liter per 100 gereden kilometers in de stad.

 

Allemaal kwaliteiten die iedere versie van de nieuwe CITROËN Jumper heeft, vanaf de gesloten versie tot de combi, zodat aan de specifieke eisen van de verschillende beroepsgroepen kan worden beantwoord.

Een moderne, gebruiksvriendelijke vormgeving

Een geheel nieuwe stijl

De Nieuwe CITROËN Jumper is flink veranderd. De buitenkant heeft een eigentijds design gekregen zonder echter zijn functionaliteit te verliezen.

De wagen oogt dynamisch en stevig door de grote, brede bumper, nieuwe voorschermen met geprononceerde lijnen en een nieuwe motorkap.

Op het front is duidelijk de Citroën signatuur herkenbaar met de twee chevrons, naast een nieuwe grille en nieuwe koplampen die een langgerekte vorm hebben gekregen.

De nieuwe Citroën Jumper heeft nieuwe, hoger geplaatste koplampen met glad glas en een chromen lijst eromheen. Deze koplampen kunnen worden voorzien van LED-dagrijverlichting om de persoonlijkheid van de auto te versterken en met meer zicht te zorgen voor meer veiligheid.

De achterbumper is royaal bemeten en laaggeplaatst waardoor gemakkelijk in- en uitgeladen kan worden. De nieuwe achterlichten zitten hoog en verticaal. Ze zijn naast fraai vooral ook functioneel, want ze zijn op die plaats minder kwetsbaar en zijn beter zichtbaar.

De Nieuwe CITROËN Jumper heeft een harmonieus en strak interieur waar de focus ligt op functionaliteit, comfort en gemak.

De auto heeft een nieuw, beter in de hand liggend stuur met een modernere vormgeving met rechtere lijnen die weer passen bij de robuustheid van de auto.

Het moderne aspect van het interieur wordt benadrukt door een nieuw dashboard met een nieuw, technisch gedeelte met een nieuw aanbod radio's.

Tenslotte wordt de stijl en de kwaliteit van het interieur versterkt door nieuwe, stoffen stoelbekleding in zwart met rode en grijze stippen.

Een compleet scale silhouetten

Het gamma van de nieuwe Citroën Jumper bestaat uit een grote variëteit aan silhouetten met vier lengtes (L1, L2, L3, L4) op drie spoorbreedtes (3 m, 3,45 m, 4,04 m) en drie hoogtes (H1, H2, H3). Dat betekent een breed aanbod van acht silhouetten van 8 tot 17 m3.

Met deze diversiteit aan modellen kan ruimschoots worden voldaan aan de wensen van ondernemers en werknemers uit de meest diverse beroepsgroepen.

Het aanbod bestaat dus uit:

    • bestelversies (gesloten of met ruiten),
    • diepere cabines met 7 plaatsen (in samenwerking met Durisotti),
    • enkele (3 plaatsen) en dubbele cabine (7 plaatsen),
    • laadbakken met GVW 335 en ook GVW 435 Heavy 5 (in samenwerking met Gruau),
    • versies die geschikt zijn voor speciale ombouwen: kale chassis, dubbele cabines, platform-cabine ...

Voor personenvervoer is er een combiversie een capaciteit van 9 zitplaatsen.

Vormgeving en ergonomie gericht op makkelijk in- en uitladen


De Nieuwe CITROËN Jumper biedt door zijn efficiënte verhouding tussen volume/maatvoering een uitstekende ergonomie met :

    • een laadlengte tussen de wielkasten van 1,42 m (Best in class),
    • een nuttige laadbreedte van 1, 87 m,
    • een nuttige laadlengte van 4,07 m,
    • een nuttig laadvolume van 8 tot 17 m3.

Bij de Nieuwe CITROËN Jumper is bovendien goed nagedacht over de toegang tot de auto om dagelijkse handelingen zoveel mogelijk te vergemakkelijken:

    • zijschuifdeuren die tot 1,25 m breed kunnen worden geleverd,
    • achterdeuren tot 2,03 m hoog (beste afmeting in zijn klasse),
    • tot 96° openende achterdeuren met een uitslag tot 180° dankzij een wegklapbare stang, en een optie tot 270,
    • een laaddrempel van 49,3 tot 60,2 cm,
    • een pneumatische vering achter waardoor de vrije hoogte een speling van 7 cm heeft terwijl de Jumper, ongeacht het gewicht van de lading, altijd een constante bodemhoogte houdt.

Topcomfort


Een echte leefruimte


Het interieur van de Nieuwe CITROËN Jumper gaat steeds meer lijken op dat van personenauto's terwijl het accent is blijven liggen op gebruikersvriendelijkheid voor de zakelijke gebruiker. Daarmee wordt de auto een verlengstuk van kantoor.

De cabine van de Nieuwe CITROËN Jumper is ontworpen met de intentie maximaal gebruikscomfort te bieden aan alle inzittenden en het dagelijkse leven zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Zo is de bestuurdersruimte een echte leefruimte geworden die snel went. De hoge positie van het dashboard is bijzonder comfortabel voor de bestuurder. Iedere knop of ieder lampje is logisch geplaatst binnen handbereik of in het zicht, zoals het in hoogte en hellingshoek verstelbare schrijftafeltje waarmee de bestuurder formulieren of papperassen onmiddellijk binnen bereik heeft. Ook de versnellingspook heeft een ideale plek gekregen.

De nieuwe Citroën Jumper is met tien opbergruimtes uitermate geschikt voor de 'opgeruimde' klant die gevoelig is voor efficiency en een goede organisatie. De Jumper-rijder beschikt bijvoorbeeld over een met een sleutel afsluitbaar dashboardkastje waarin een laptop past, en over opbergruimtes in de middenconsole (open of gesloten met koeling, afhankelijk van de optie) en over twee ruimtes onder de stoelen in de cabine … De nieuwe Citroën Jumper heeft ook een – vanaf de buitenkant niet zichtbaar - groot vak in de cabine boven de zonneklep met een nuttig volume van maar liefst 22 liter.

De Nieuwe CITROËN Jumper heeft standaard een 12V aansluiting in het midden van het dashboard. Handig voor het inpluggen van een telefoon of een laptop.

Het zitcomfort en de lendesteun van de stoelen zijn uitstekend om de werkomstandigheden van de gebruikers te optimaliseren. De stoelen van de nieuwe Citroën Jumper zijn voorzien van verwijderbare en in de hoogte verstelbare hoofdsteunen, van een verstelbare rugleuning en van een armsteun. De stoelen kunnen ze in de lengte worden verschoven en de lendesteun kan worden versteld. De bestuurderstoel kan worden geleverd met een variabele demping die afgesteld kan worden op het gewicht van de bestuurder : van 40 tot 130 kg.

Connected

De Nieuwe CITROËN Jumper heeft standaard een Connecting Box bestaande uit een USB-aansluiting, maar ook uit een Bluetooth handsfree kit. De box kan worden uitgebreid met 'audio streaming’ zodat muziek van een extern apparaat kan worden beluisterd zonder dat dit moet worden aangesloten op het audiosysteem. Zo kunnen inzittenden naar de favoriete nummers luisteren die opgeslagen zijn op hun telefoon.

Nieuw in dit segment is dat de Jumper worden geleverd met een 5" touch screen. Het kan ook worden uitgebreid met de functies 'navigatie' en 'achteruitrijcamera' en via het touch screen kunnen alle mediafuncties worden bediend (radio, telefoon, boordcomputer).

Technologie voor nog meer veiligheid


De Nieuwe CITROËN Jumper heeft voor zijn klasse unieke voorzieningen. De Nieuwe CITROËN Jumper hecht groot belang aan veiligheid en is daarom uitgerust met:

    • intelligente tractiecontrole (CTI), een systeem dat de aandrijfkracht vergroot op een wegdek dat weinig grip biedt (sneeuw, ijzel, modder...). Deze functie detecteert ook situaties waar er weinig grip is, waar het lastig wegrijden of doorrijden is. In deze gevallen stuurt de CTI de antislipregeling ASR aan dat de aandrijfkracht aan het wiel met de meeste grip koppelt zodat de aandrijving optimaal is en de auto zijn koers behoudt. De functie wordt geactiveerd via een knop op het dashboard en automatisch uitgeschakeld als de auto sneller rijdt dan 30 km/h (het lampje blijft branden). Inschakeling vindt ook automatisch weer plaats als weer langzamer dan 30 km/h wordt gereden. De functie kan tijdens het rijden op non actief worden gesteld door weer op de knop te drukken.
    • HDC (Hill Descent Control) is een onderdeel van het CTI. Met deze functie rijdt de auto makkelijker naar beneden, met name op modderige wegen of op grind. Het risico van glijden of doorschieten van de auto bij het oprijden van een bouwwerf wordt hiermee bijvoorbeeld verkleind en de chauffeur behoudt de macht over de auto. De functie wordt geactiveerd via een knop op het dashboard op voorwaarde dat de hellingsgraad minimaal 8% is. Met deze functie kan een constante snelheid onder de 30 km/h worden aangehouden. Het systeem wordt uitgeschakeld als de bestuurder gas geeft boven die snelheidsgrens. Door op de knop op het dashboard te drukken kan het systeem op non actief worden gezet.
    • een snelheidsregelaar/-begrenzer, (optioneel of standaard) waarmee een zelf ingestelde snelheid kan worden aangehouden (zonder het gaspedaal te hoeven gebruiken) of begrensd. De bestuurder kan de rijsnelheid wijzigen door gas te geven en/of via de bediening links onder het stuur.
    • waarschuwing bij het onvrijwillig overschrijden van een wegmarkering (LDWA, Lane Departure Warning System) zit standaard op de 4 ton bestelwagens en is een optie voor de overige versies. Dit systeem werkt met sensoren bovenop de binnenspiegel die op de grond gericht zijn en het overschrijden van volle of onderbroken witte lijnen detecteren. Als de bestuurder zo’n lijn overschrijdt zonder zijn richtingaanwijzer te gebruiken gaat er een lampje branden en weerklinkt er een waarschuwend geluid in de auto.
    • een bandendrukdetectiesysteem meet de druk van alle vier de banden met behulp van de sensoren (die op elke band bevestigd zijn) en waarschuwt in geval van een lek of een drukverlies de bestuurder.
    • parkeerhulp met achteruitrijcamera met overlay-functie. Dit systeem is als optie leverbaar en wordt automatisch geactiveerd als de achteruitversnelling wordt geselecteerd. De achteruitrijcamera zit boven het derde remlicht en geeft zijn beelden weer op het 5’’ touch screen. Parkeren gaat gemakkelijker en preciezer met de overlay-functie die lijnen in verschillende kleuren weergeeft in functie van de afstand van de achterbumper tot het obstakel.
    • bescherming tegen diefstal via een camera die automatisch de beelden van de achterkant van de auto laat zien zodra de achterdeuren worden geopend.

Betaalbare topkwaliteit

Kwaliteit ten behoeve van betrouwbaarheid en duurzaamheid

De zakelijke markt kan met een gerust hart in de Nieuwe CITROËN Jumper rijden want specialisten hebben met deze bestelwagen meer dan 4 miljoen testkilometers afgelegd.

Een greep uit de speciale tests:

    • 30 000 km op slecht wegdek, zonder lading en zwaar beladen, om de carrosserieconstructie te testen, het comfort en de duurzaamheid,
    • 1000 ritten door 10 cm water om de waterdichtheid te controleren, maar ook door een tunne rijden door paar centimeter opspattend, zout water om de weerstand tegen corrosie te controleren,
    • meer dan 500 testcycli op gladde wegen om de wegligging te testen,
    • 500.000 testcycli openen en sluiten van de portieren, kleppen en deuren, representatief voor zeer intensief gebruik over een periode van 10 jaar.

Er zijn bovendien een aantal verbeteringen ten behoeve van optimale betrouwbaarheid en stevigheid doorgevoerd bij de Nieuwe CITROËN Jumper :

    • nieuwe schokdempersteunen,
    • een nieuw grillerooster voor een betere afdichting,
    • steviger scharnieren en portieren en deuren, alsook een stevigere carrosserieconstructie,
    • een nieuw injectiesysteem bij motortypes HDi 110, 130 en 150,
    • een remsysteem dat efficiënter, krachtiger en stiller werkt…

Betaalbaar

De nieuwe Citroën Jumper heeft een brandstofverbruik dat tot 15% lager ligt dan bij een aantal versies van het huidige model (bijvoorbeeld de Bestel L3H2 HDi 130 6-handbak: 7,4 l/100 km bij gemengd gebruik tegenover 8,7 l/100 km met de oude versie), maar ook een lagere CO2-uitstoot.

Motortype e-HDi 130 en e-HDi 150 zijn voorzien van een Stop & Start en dat zorgt - afhankelijk van de versie - voor een daling van het brandstofverbruik met 0,5 l/100 km in de stad en een daling van de CO2-uitstoot met 5 à 6 gram in vergelijking met versies zonder Stop & Start systeem.

Efficiënte motoren die zuiniger zijn, maar ook minder onderhoud behoeven omdat de Nieuwe CITROËN Jumper Jumper een bijzonder voordelig onderhoudsinterval heeft voor zijn klasse: tot 48.000 km of 2 jaar. De Nieuwe CITROËN Jumper heeft een bijzonder voordelige TCO.

De Nieuwe CITROËN Jumper is leverbaar met 6 krachtige en efficiënte dieselmotoren :

    • de HDi 110 (81 kW - 110 pk DIN - 250 Nm bij 1750 t/min) die zuinig is en comfortabel in gebruik. Deze motor is bijzonder geschikt voor gebruik in de stad en wordt gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen.
    • de HDi 130 (96 kW - 130 pk DIN - 320 Nm bij 1800 t/min) die een mooi prestatie/verbruik compromis laat zien bij gemengd gebruik. Hij wordt geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen. Hij wordt bovendien aangeboden met een Stop & Start systeem - onder de typenaam e-HDi130 - waardoor er slechts (6,6 l/100 km) wordt verbruikt en ook de CO2-uitstoot (175 g) lager ligt.
    • de HDi 150 (110 kW - 150 pk DIN - 350 Nm bij 1750 t/min) voor gebruik onder omstandigheden waar vermogen, koppel en acceleratievermogen van belang zijn. Deze motor komt met een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen en kan ook geleverd worden met een Stop & Start (e-HDi150).
    • de HDi 180 (130 kW - 177 pk DIN - 400 Nm bij 1400 t/min) is ideaal voor de grote versies met ladingen waarvoor vermogen belangrijk is. Deze motor wordt gekoppeld aan een 6-traps handbak.

Iedere motor die wordt geleverd voor de Nieuwe CITROËN Jumper is geschikt voor intensief gebruik aan en biedt het nodige vermogen ongeacht de rij- en laadomstandigheden.

Top