Verwijzing in seconden

EEN FILM DIE DE MERKSIGNATUUR TOT LEVEN BRENGT

Citroën lanceert een nieuwe merkcampagne, met als boodschap “Onze visie voor mobiliteit spruit voort uit uw verlangen naar vrijheid”. Deze nieuwe internationale film geeft gestalte aan de signatuur CITROËN INSPIRED BY YOU, van een merk dat al bijna 100 jaar wordt geïnspireerd door het leven van gewone mensen, en door het verlangen naar mobiliteit en vrijheid van opeenvolgende generaties. De film vertelt het epos van het merk Citroën, en brengt daarbij enkele van de meest iconische wagens van zijn patrimonium in beeld.    

 

AL SINDS 1919 INSPIRED BY UW VERLANGEN NAAR VRIJHEID!

Autostoppeur2CV_1500X500

Van 2CV naar CX, van Traction naar Méhari, van Type H naar Visa, van CX naar C4 Cactus, over de concept car Cxperience, de C3 Aircross of de C4 Cactus... Citroën observeert al jaren mensen en hun hang naar avontuur, hun familiereizen en trips met vrienden, om hen wagens te kunnen voorstellen die echt bij hun leven passen. De nieuwe institutionele campagne illustreert de geschiedenis die Citroën in 1919 begon te schrijven: “Onze visie voor mobiliteit spruit voort uit uw verlangen naar vrijheid”. De film leidt ons doorheen verschillende tijdperken waarin de modellen van het Merk de drang naar vrijheid van een lifter gestalte geven. Keer op keer stapt hij in één van deze modellen... En elke wagen heeft zijn eigen tijdperk.  

2CV EN TYPE H: vanaf 1948

2CV

2CV_747X400

De 2 CV maakt zijn eerste felgesmaakte opwachting op het Salon van Parijs in 1948, en werd beschreven als “Een paraplu met vier wielen” die “met een mand eieren over een veld kon rijden zonder er één te breken”. Hij werd ook wel TPV (“Très Petite Voiture”) genoemd, en sloeg in als een bom op de automarkt. Er rolden 3 868 634 exemplaren van de band.

Type H

TypeH_747X400

Het Type H is gekend over de hele wereld, en wordt vaak gebruikt als Food Truck. Het is een mythisch voertuig, dat gedurende meer dan 40 jaar de efficiëntie van zijn innovatieve concept heeft bewezen. Tijdens zijn gehele glorietijdperk werden er 473 289 exemplaren geproduceerd.

MEHARI, CX EN VISA: VAN 1968 TOT BEGIN JAREN 90

MÉHARI

Mehari_747X400

Deze symbolische wagen was gekend om zijn 100% plastic koetswerk, dat geen last had van krassen en roest. De Mehari was een zuinige en nuttige cabrio en stond daar ook om bekend. Van deze wagen werden 743 740 exemplaren geproduceerd.

CX

CX_747X400

De CX werd in 1974 verkozen tot Wagen van het Jaar, en was in de jaren 70 de meest luxueuze auto van Citroën. Zijn ontwerpers waren al heel vernieuwend bezig en ontwierpen de voorlopers van besturingen die u kunt bedienen zonder dat u uw handen van het stuurwiel moet halen. In een tijdsspanne van 15 jaar werden er maar liefst 1 169 695 exemplaren verkocht.

VISA

Visa_747X400

De Visa is een kleine verrassende berline. Hij was vooral bekend door de verschillende speciale en afgeleide reeksen die werden ontworpen voor de autosport. Deze wagen werd gedurende 10 jaar gecommercialiseerd, en er werden 1 254 390 stuks van gemaakt. In 1988 werd voor de GTi-versie een zeer opvallende reclamespot gemaakt op het vliegdekschip Clémenceau.

C3 AIRCROSS, C4 CACTUS, CEXPERIENCE: SINDS 2016

C3 AIRCROSS

C3Aircross_747X400

De C3 Aircross werd voor de eerste keer voorgesteld op het Salon van Frankfurt in 2017, en verschilt van de andere SUV’s op de markt door zijn design, zijn comfort en zijn modulariteit. Het is een geconnecteerd voertuig met 12 rijhulptechnologieën, dat ondertussen al bijna 60 000 verkopen achter zijn naam mag schrijven.

C4 CACTUS

C4Cactus_747X400

De nieuwe berline C4 Cactus is supercomfortabel. Het is de eerste berline in Europa met Citroënophangingen met Progressive Hydraulic Cushions™.

CXPERIENCE

CXperience_747X400

De concept car CXPERIENCE werd in 2016 voorgesteld op de Mondial de l’Automobile in Parijs. Hij geeft een volledig nieuwe interpretatie aan de luxueuze berline door zijn creativiteit in design, comfort en technologieën.

Logosavecdates_597X500

DE GESCHIEDENIS VAN DE CITROENLOGO’S

In 1900 exploiteert André Citroën met succes een octrooi op tandwieloverbrengingen in de vorm van een dubbele visgraat. Dit symbool neem hij over in 1919, als hij zich op de autoconstructie stort. Tussen 1921 en 1936 wordt het ovaal vervangen door een zeshoek op een blauwe achtergrond, waar de gele dubbele pijlen mooi in uitkomen. Daarna verschijnt de naam Citroën. In het begin van de jaren 30 verschijnt er een parallel logo, met een zwaan die onder de dubbele Citroënpijlen doorzwemt. Zij symboliseert de nieuwe zweefmotoren. In 1959 springen de gele dubbele pijlen uit een witte ellips, en in 1966 wordt de naam Citroën geïntegreerd in een blauw kader. Vanaf 1985 wordt het Merkimago gemoderniseerd en worden de dubbele pijlen wit, in een rood kader. In 2009 komt er een geheel nieuw logo. De dubbele pijlen worden verchroomd en afgerond, in 3D, met Citroën in het rood eronder. In 2016 wordt er een gestileerde versie in 2D, met een plat design onthuld.
Top