[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:NL] [cle1: SECONDES Lang:NL]
1440x545_Jumpy_Coqs_Sportif-v2

70 JAAR TYPE H: CITROËN EN LE COQ SPORTIF SLAAN DE HANDEN IN ELKAAR

Citroën stelt het resultaat voor van een geslaagde samenwerking met een ander creatief Frans merk dat niet bang is van een portie durf: le coq sportif. Om 70 jaar Type H-bestelwagen te vieren, hebben de 2 merken een originele Type H en een Nieuwe Jumpy gepersonaliseerd in de kleuren van le coq sportif.

 

SAMENWERKING TUSSEN 2 ICONISCHE MERKEN

1500x500_1_colone

Toen het 5 jaar geleden terugkeerde naar de Franse wegen in de karavaan van het grootste evenement in de wielersport, zette le coq sportif een Citroën Type H in. Een iconische wagen die door zijn looks en geschiedenis ieders verbeelding prikkelde en het enthousiasme van groot en klein wist te wekken door het grote publiek op te zoeken.

Het zijn die nabijheid en gemoedelijkheid – zeer belangrijke waarden in de wielersport – die de leidraad vormen bij alles wat le coq sportif doet.  Het merk is trots op zijn populaire karakter – populair in de positieve zin van het woord, namelijk dicht bij de mensen en inspelend op de manier waarop zij leven, met producten die kwaliteit koppelen aan comfort en zich onderscheiden door hun design.

 

 

597x400_2_col_mixtejpg

2 SHOWCARS DIE DE LINK MAKEN TUSSEN DE 2 MERKEN

De 2 showcars, op basis van een Type H en een Nieuwe Jumpy, verbinden 70 jaar geschiedenis en tonen de kracht van Citroën in het segment van de lichte bedrijfsvoertuigen. De 2 karaktervolle conceptwagens werden vanbinnen en vanbuiten sterk gepersonaliseerd en zetten de kleuren van le coq sportif in de verf. Ze tonen hoe een mobiele fietswerkplaats er zou kunnen uitzien:

  • De Type H op een authentieke manier met veel nostalgie en warme materialen

  • De Jumpy op een resoluut eigentijdse en geraffineerde manier met de kleur wit en eenvoud als centrale elementen

  • De 2 showcars spelen met het contrast tussen felwit en blokken in de kleuren blauw en rood.

    MOBIELE WERKPLAATSEN
    IN DE KLEUREN VAN FRANKRIJK

    De Type H en de Jumpy werden omgebouwd tot lichte mobiele werkplaats voor het onderhoud van fietsen. Ze kunnen desgewenst ook veranderen in een werkplaats om truitjes te bedrukken. Een schalkse knipoog voor 2 showcars met tegelijk een sterk design en een zeer praktisch karakter. Beide wagens zijn het resultaat van de gezamenlijke creatieve energie en knowhow van het Centre de Style van Citroën en het Bureau de Style van le coq sportif. Ze hebben de kleuren van le coq sportif en dragen aan elke kant in het zwart de naam en het logo van het merk.
    597x382_2_colonnes

    DE TYPE H: EEN NIEUWE INTERPRETATIE VAN EEN ICOON

    De Type H speelt de kaart van authenticiteit en nostalgie. Zijn warme en eenvoudige sfeer staat in het teken van gemoedelijkheid en comfort met schrijnwerk in lichte tinten, in verschillende houtsoorten zoals multiplex voor de wanden en de gereedschapsmuur in het werkplaatsgedeelte.

    De zetels in de cabine vooraan zijn uitgevoerd in chocoladekleurig natuurleder om het interieur nog extra cachet te geven en het accent te leggen op de natuurlijke materialen.
    1500x646_Superposition-v2

    DE JUMPY: EIGENTIJDS & GERAFFINEERD

    De Nieuwe Jumpy hanteert een eigentijdse en zeer geraffineerde stijl. Hij combineert contrasterend zwart met een zetelbekleding in wit leder.

    Die laatste wordt verfraaid met driekleurige stiksels in blauw, wit en rood.

    Het kleurenspel geeft frisheid en dynamiek aan de showcar, die zijn "arty" karakter in de verf zet en zich liet inspireren door het oeuvre van Mondriaan.
    1500x646_Superposition-v4
    Top