Deze website gebruikt cookies. Door verder te surfen op deze website, aanvaardt u het gebruik van de cookies.

Meer weten over de cookies

520x286_Visuel3.jpg

Uitleg PSA Peugeot Citroën – uitstoot en verbruik

PSA Peugeot Citroën bevestigt dat de auto's van de Groep aan de emissienormen voldoen en neemt het initiatief om in samenwerking met een onafhankelijke organisatie het brandstofverbruik onder praktijk¬omstandigheden te publiceren.

Met het oog op de huidige media-aandacht rondom dieselmotoren, die invloed heeft op de gehele autobranche, wil PSA Peugeot Citroën zijn klanten, investeerders en andere belanghebbenden beter informeren. PSA Peugeot Citroën bevestigt dat de auto's van het concern nooit zijn voorzien van software of systemen die een homologatietest detecteren en onder die omstandigheden een regeling van de uitstoot van schadelijke stoffen, waaronder NOx (stikstofoxide), activeren die onder normale rijomstandigheden niet werkt.PSA Peugeot Citroën is de eerste fabrikant die de technologie SCR (Selective Catalytic Reduction) bij alle personenauto's met een Euro 6-dieselmotor (de BlueHDi-motoren van de PSA Groep) gebruikt.  Dit emissieregelsysteem, waarvoor PSA een honderdtal patenten heeft aangevraagd, wordt in veel publicaties beschouwd als de meest efficiënte technologie voor de nabehandeling van NOx.

Moteur Blue HDi

Met dezelfde gedachte heeft PSA Peugeot Citroën het roetfilter ontwikkeld, 11 jaar voordat de montage ervan in januari 2011 aan alle autofabrikanten werd opgelegd om aan de Euro 5-norm te voldoen.PSA Peugeot Citroën hecht veel belang aan het vertrouwen dat klanten in de PSA Groep stellen en heeft daarom het initiatief genomen om:

  • Zodra mogelijk het brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden van de belangrijkste auto's van PSA te publiceren. Dit brandstofverbruik wordt in samenwerking met een onafhankelijke organisatie gemeten;
  • Technische oplossingen toe te passen om vooruit te lopen op de toekomstige WLTP-procedure* die de praktijkomstandigheden beter benadert.

*Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – nieuwe geharmoniseerde testprocedure voor personenauto's en lichte bedrijfswagens.

Top