Deze website gebruikt cookies. Door verder te surfen op deze website, aanvaardt u het gebruik van de cookies.

Meer weten over de cookies

757x426_News-1_CPP_Brand_Boost_NL.jpg

EXCLUSIEVE ENQUÊTE: CITROËN DOET ONDERZOEK NAAR VERSCHILLENDE LEVENSMOMENTEN AAN BOORD VAN DE AUTO

Aan de vooravond van de Paris Motor Show onthult Citroën de resultaten van een onderzoek genaamd "ONS LEVEN IN DE AUTO", dat in Europa is gevoerd in samenwerking met CSA Research.
De studie onthult nieuwe en verrassende informatie over het leven van bestuurders in hun wagens en vormt de inspiratie voor een nieuwe reclamecampagne op tv die half oktober gelanceerd wordt onder de titel "CITROËN INSPIRED BY YOU".

Het doel van de studie

Auto's … Men heeft het vaak over hun motoren, hun design of de steeds geavanceerdere technologie. Maar heeft men ooit al echt aandacht gehad voor wat er binnenin de auto gebeurt? Wat men er doet, er voelt, er beleeft?
Niet echt. Dat is waarom Citroën, het merk dat de harten van vele Europeanen heeft veroverd,  erkend om het comfort dat het zijn klanten biedt, en dat als onderdeel van de PSA Groep de auto van de toekomst voorbereidt, zich wil onderscheiden betreffende dit onderwerp.

Citroën onthult vandaag de resultaten van de exclusieve studie 'Ons leven in de auto", die samen met CSA Research is uitgevoerd in 7 Europese landen. De studie is in juli en augustus 2016 uitgevoerd met ongeveer 500 personen van 15 jaar en ouder in 7 Europese landen : Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Polen, Portugal en het Verenigd Koninkrijk.

Alles wat Europeanen beleven in hun wagen in de loop van hun leven, of ze nu bestuurder of passagier zijn, of ze al dan niet een auto bezitten, staat in deze studie! Hoeveel tijd brengt men door in een auto? Hoeveel keer bedrijft men er de liefde? Hoeveel keer herhaalt men er "We zijn er bijna"?

Voordat we de auto's bedenken moeten we eerst de mensen begrijpen die erin leven en daarom heeft Citroën deze studie gelanceerd.

Ontdek de studie via deze link

757x426_News-2_CPP_Brand_Boost_NL.jpg


De belangrijkste cijfers

• 4 jaar en 1 maand! Dat is de tijd die een Europeaan in zijn leven gemiddeld doorbrengt in een auto. 2 jaar en 9 maanden als bestuurder en 1 jaar en 4 maanden als passagier. Van het totale aantal brengen Europeanen twee jaar en 1 maand met familie of vrienden in de wagen door.
• Europeanen die bijna elke dag rijden, danken of wuiven naar 10.056 mensen op de weg.
• Mensen zingen niet alleen in de douche – ze zingen ook in hun wagen! In de loop van hun leven zingen European zo’n 3.917 keer uit volle borst in hun wagen.
• De auto is een verlenging van de badkamer voor heel wat Europeanen, die er 1.243 keer hun haar doen, zich scheren of opmaken.Ze eten 2.050 keer in hun auto.
• Auto's zijn ook een plek om te ontspannen, een bubbel waarin Europeanen hun batterijen opladen, wat ze 1.336 keer doen in hun leven.
• Ze zien ook buitengewoon verrassende dingen in hun wagen, 225 keer om precies te zijn.
• Auto's zijn ook een emotievolle plek, in goede en kwade tijden: Europese wagengebruikers hebben 170 keer de slappe lach in hun wagen in de loop van hun leven, en huilen er 59 keer.
• Ze beleven veel met hun geliefden in hun wagen: ze spelen er 58 keer een spel, ze maken het 61 keer goed en beantwoorden “Zijn we er al?” 228 keer met “We zijn er bijna”.
• Auto's zijn ook erg sensueel getint. In de loop van hun leven kussen Europeanen er 2.432 keer en bedrijven ze er 4 keer de liefde. Al moeten we hier wel behoorlijke geografische verschillen noteren, want de Engelsen en Fransmannen bedrijven er zo’n 3.4 keer de liefde, terwijl de Italianen het er 8 keer doen!

De resultaten van de studie worden bekendgemaakt aan het einde van het persbericht, begeleid door een samenvatting.

De studie staat centraal in Citroën’s komende campagne, “Citroën inspired by you”.
CEO Linda Jackson zal dit onthullen tijdens de persconferentie op de Paris Motor Show op 29 september om 9.45 AM. Stay tuned!

Top