Deze website gebruikt cookies. Door verder te surfen op deze website, aanvaardt u het gebruik van de cookies.

Meer weten over de cookies

750x422_logoDS

Nieuwe motoren met buitengewone prestaties

De motoren 1.6THP 150 S&S BVM6 & 1.2 PureTech 110 S&S BVM werden ontworpen om de prestaties van de DS en DS 3 Cabrio te verbeteren, meer bepaald op het vlak van verbruik en uitstoot. DS 4 uitgerust met een nieuwe 3-cilinder benzinemotor PureTech 130 en een nieuwe dieselmotor 1.6 BlueHDi 115 - die allebei voldoen aan de Euro 6-regelgeving.

DS 3 & DS 3 Cabrio nieuwe motoren met buitengewone prestaties

De motoren 1.6THP 150 S&S BVM6 & 1.2 PureTech 110 S&S BVM werden ontworpen om de prestaties van de DS en DS 3 Cabrio te verbeteren, meer bepaald op het vlak van verbruik en uitstoot.

De motor 1.6THP 150 S&S BVM6 levert een maximumvermogen van 110 kW (150 pk EEG) bij 6000 omw/min. Het maximale koppel dat wordt verkregen bedraagt 240 Nm vanaf 1750 omw/min en blijft constant tot 4000 omw/min, wat kenmerkend is voor een opmerkelijk rijplezier bij lage en middelhoge toerentallen.

  • Brandstofverbruik bij gemengde cyclus van 5,6 l/100 km met 129 g/km CO2-uitstoot, dit is een winst van 6 g/km of 3,5% (bij gemengde cyclus en ten opzichte van de 1.6 THP 150 Euro 5).


De motor 1.2 PureTech 110 S&S BVM ontwikkelt een maximumvermogen van 81 kW (110 pk EEG)
bij 5500 omw/min en een koppel van 205 Nm bij 1500 omw/min. Met de handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen en de Stop&Start-technologie biedt de DS 3 uitstekend rijplezier en hoge prestaties.

  • Gemengd verbruik van 4,7 l/100 km en 107 g CO2 per km met banden met zeer lage rolweerstand (TBRR).

DS 4 motoren die efficiëntie en prestaties hand in hand doen gaan

Sinds november vorig jaar is de DS 4 uitgerust met een nieuwe 3-cilinder benzinemotor PureTech 130 en een nieuwe dieselmotor 1.6 BlueHDi 115 - die allebei voldoen aan de Euro 6-regelgeving.

De 1.2 PureTech 130 S&S BVM6 motor biedt de klanten meer vermogen en een lager brandstofverbruik:

  • minder dan 19% brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot ten opzichte van de 4-cilindermotor 1.6 VTi 120
  • een vermogen van 96 kW (130 pk) bij 5500 omw/min (+ 9 % ten opzichte van de motor 1.6 VTi 120) en een maximale koppel van 230 Nm (+ 44 % ten opzichte van de 1.6 VTi 120) vanaf 1750 omw/min (in plaats van 4250 omw/min voor de 1.6 VTi 120)
  • een verbruik van 5 l/100 km met een CO2-uitstoot van 116 g/km met 16" wielen (5,1 l/100 km met een CO2-uitstoot van 119 g/km met 17" wielen).

De motor 1.6 BlueHDi 115 BVM6 combineert uitstekende prestaties met een laag brandstofverbruik en een bijzonder lage CO2-uitstoot dankzij een geoptimaliseerde dieselmotor:

  • een cilinderinhoud van 1560 cm3 die een maximumvermogen van 85 kW levert (115 pk EEG) bij 3500 omw/min en een maximum koppel van 300 Nm bij 1750 omw/min. De Stop&Start-technologie met versterkte starter biedt tal van voordelen: geluidloos bij stilstand en daling van het brandstofverbruik en een lagere uitstoot van broeikasgassen
  • een verbruik van 3,8 l/100 km op de gemengde cyclus en 100 g/km CO2-uitstoot.





Top