Deze website gebruikt cookies. Door verder te surfen op deze website, aanvaardt u het gebruik van de cookies.

Meer weten over de cookies

actu_world_car_of_the_year

De CITROËN C4 Cactus ontvangt de prijs voor de “2015 WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR”

De CITROËN C4 CACTUS heeft op donderdag 2 april de prijs voor de “2015 WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR” ontvangen tijdens het internationaal autosalon van New York. Met deze prijs bekroont de jury van de “World Car Of The Year” de auto die zijn stempel op het jaar heeft gedrukt met een design dat de gevestigde regels aan zijn banden lapt en een gedurfde en vernieuwende stijl introduceert. De C4 Cactus, met zijn uitgesproken en optimistische stijl die tegelijk esthetisch en functioneel is, heeft het merendeel van de stemmen behaald. Deze internationale erkenning is een eerbetoon aan de creativiteit en de durf van het design van CITROËN. 

Alexandre Malval, CITROËN Design Director, mocht de “2015 WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR”-prijs voor de C4 Cactus in ontvangst nemen tijdens het internationale autosalon van New York. Deze door de jury van de “World Car Of The Year” uitgereikte prijs eert ieder jaar het meest vernieuwende design dat de gevestigde regels omver heeft geworpen. De C4 Cactus is een echt alternatief voor de traditionele berlines, een gedurfde wagen met een unieke stijl die tegelijk cool en optimistisch is. Nut en esthetiek verenigen was de ambitie die het ontwerp van de C4 Cactus heeft geleid. Zijn design is samengesteld uit zuivere en effen oppervlaktes, opgeluisterd door sterke grafische elementen die elk hun functie hebben, zoals de Airbumps® of  zijn lichthandtekening.

De CITROËN C4 Cactus verschijnt aldus op een palmares waar de laatste jaren al namen op stonden als de BMW i3, Jaguar F-Type, Range Rover Evoque, Aston Martin Rapide … En CITROËN is hier niet aan zijn eerste keer toe, want sinds de oprichting van de “World Car Of The Year” 11 jaar geleden, heeft CITROËN al eens de Design prijs gewonnen voor de C4 Coupé in 2006, en behoorde al 4 keer tot de finalisten. Deze veelvuldige aanwezigheid is een erkenning van de CITROËN-stijl. Een unieke stijl die ieders verbeelding aanspreekt, ook in de landen waar het merk niet verkocht wordt, met herkenbare silhouetten en een knipoog naar de autogeschiedenis.

Voor Linda Jackson, algemeen directrice van CITROËN, “wordt met deze prestigieuze prijs alle lef en creativiteit van het merk CITROËN beloont. Als de CITROËN C4 CACTUS op geen enkele andere wagen lijkt, dan is dat net omdat het een CITROËN is, en omdat het design van CITROËN anders en uniek is. Het design is een krachtige beklemtoning van de identiteit van het merk. Het is wat onze klanten verwachten van CITROËN en wat ons al 95 jaar succesvol maakt. We blijven u verbazen!”

Deze grote prijs vult de vloedgolf aan internationale prijzen aan die de C4 Cactus heeft ontvangen sinds zijn lancering: het zijn er intussen al meer dan 30. Een erkenning van de professionals die aansluit bij de erkenning van het publiek, aangezien al meer dan 60.000 klanten in Europa een C4 Cactus hebben besteld en hun enthousiasme voor deze wagen uiten.

Top