Verwijzing in seconden
Snapdrive-CPP-news-757x427

CITROËN KOMT OP SNAPCHAT

Ter gelegenheid van de eerste stappen van Citroën op het sociale netwerk Snapchat biedt het Merk een unieke ervaring: kruip achter het stuur van de Citroën C3 WRC!

Citroën zet zijn digitale offensief voort door een account te openen op Snapchat, het hippe sociale netwerk dat al meer dan 150 miljoen gebruikers voor zich wist te winnen en meer dan een miljard snaps per dag genereert. Snapchat onderscheidt zich door een nieuwe manier van communiceren dankzij kortstondige berichten, gaande van 1 tot 10 seconden en tot 24 uur voor 'stories'. De app is beschikbaar op AppStore en Android en leent zich perfect om een nieuw publiek aan te trekken.

Ter gelegenheid van zijn eerste stappen op Snapchat  biedt Citroën de gebruikers van het sociale netwerk een kans om te proeven van de Rallyactie dankzij de SnapDrive C3 WRC. Na twee teasingoperaties op Facebook, Twitter en LinkedIn, zal Citroën nu zijn eerste story onthullen op Snapchat om zijn aanwezigheid op het sociale netwerk in te huldigen vanaf 2 maart om 17 u. Om het merk op Snapchat te volgen, moet je gewoon de flashcode scannen of de username 'citroenofficial' toevoegen.

Deze 'test drive' nodigt gebruikers van het sociale netwerk ('Snappers') uit om zich als piloot op het Satory circuit te wagen. De korte video's die voorgesteld worden ter gelegenheid van deze exclusieve Snapchat 'story', tonen de piloot achter het stuur. 'Snappers' kunnen onder andere genieten van slippartijen tot 100 km/u. Deze video's werden zo gedraaid dat ze zo dicht mogelijk aanleunen bij de werkelijkheid om de piloten van één dag een maximum aan sensaties te laten beleven.

Of het nu is om zijn gemeenschappen steeds meer bij elkaar te brengen met een massale aanwezigheid op sociale netwerken (meer dan 13 miljoen fans) of om de klantervaring te verbeteren, Citroën zet zichzelf in de kijker met vernieuwende initiatieven. Zo past de operatie 'SnapDrive C3 WRC' perfect bij de codes van Snapchat en bij de positionering van het Merk 'Be Different, Feel Good’.

Top