Sluiten
Sluiten
Sluiten
1
2
3
4
5
2

ONTDEK HEM IN DE VIDEO

 

 

Ontworpen met de beste knowhow van het merk is de Nieuwe Grand C4 Picasso een monovolume met 7 plaatsen die helemaal mee is met zijn tijd. Intelligente rijhulptechnologie, sensaties achter het stuur, een globale comfortfilosofie (Citroën ADVANCED COMFORT® programma) en efficiëntie: ontdek al zijn vernieuwingen in vijf video's!

DESIGN

1500x500_Design_Grand_C4_Picasso.jpg

Hoe kun je gezin en plezier met elkaar verzoenen? De Nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso vormt de oplossing op deze vraag! De gemoderniseerde en gerevitaliseerde Grand C4 Picasso (7 zitplaatsen) is gebaseerd op het design dat direct herkenbaar is dankzij zijn voorganger. De gedurfde look van de originele monovolume wordt versterkt door een voorkant met vloeiende lijnen, die dynamiek en kracht uitstraalt in twee nieuwe kleuren:  het elegante Staalgrijs en Lazuli Blue boordevol energie

mesures_C4PICASSO_v1_1500x646

Met zijn compacte proporties combineert de nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso 7 zitplaatsen een voorbeeldig comfort met ruimte aan boord en modulariteit.

  • Lengte: 4,60 m
  • Breedte: 1,83 m (incl. buitenspiegels)
  • Hoogte: 1,64 m
  • Wielbasis: 2,84 m

VOORKANT

747x322_Face_Avant_Grand_C4_Picasso.jpg

De Grand C4 Picasso beschikt over een nieuwe dynamische luxueuze voorkant. Hij behoudt de driedubbele lichtsignatuur, symbool van de CITROËN van vandaag. In navolging van het thema van zijn voorganger loopt het embleem van het merk door tot aan de uiteinden en omringt de DRL (dagrijlichten) met chroom. 

DAKBOGEN

747x322_barres_toit_Grand_C4_Picasso.jpg

De dakbogen van de Citroën Grand C4 Picasso kunnen nu pronken met een nieuwe kleur, namelijk 'Silver' Grijs. Het stijleffect was er al, maar nu zet deze zijsignatuur die zo typisch is voor het silhouet van de Grand C4 Picasso zijn elegantie nog meer in de verf.

VERHOUDINGEN

  •  Lengte: 4,602m
  •  Breedte: 1,826m (inclusief zijspiegels) 
  •  Hoogte: 1,644m
  •  Wielbasis: 2,840 m

ACHTERLICHTEN MET 3D-EFFECT

747x322_3D_LEDGrand_C4_Picasso.jpg

.

Lichten die nog meer hypnotiseren! Nieuwe achterlichten met 3D-effect zijn standaard op de Grand C4 Picasso terug te vinden. Dit nieuwe moderne en technologische design is gebaseerd op een diepte-effect van de lichtsignalen die zich eindeloos lijken te herhalen.

17'' VELGEN

Tranche-3_2.jpg

.

De diamentering van de huidige velgen werd herschilderd in het zwart, in overeenstemming met de nieuwe carrosseriekleur Lazuli Blue. 

CHEVRONS ACHTERAAN

747x322_chevrons.jpg

.

Aan de achterkant van de Grand C4 Picasso passen nieuwe glanzend zwarte, met chroom omringde chevrons bij het thema van de positionering van het merk (vanaf de crossover CITROËN C4 Cactus). Ze bevestigen dat de monovolume met 7 zitplaatsen meegaat met zijn tijd. 

1 MONOVOLUME, 4 SFEREN

STANDAARD SFEER

WILD BLUE SFEER

BEIGE DUINSFEER

HYPE GREY SFEER

.

Deze functionele sfeer draagt in ruime mate bij aan het gemak en de kwaliteit van de materialen in de cabine van de Nieuwe Grand C4 Picasso, met een Milazzo Grey stofbekleding die perfect past bij het dashboard. 

.

Liefhebbers van open ruimtes zullen genieten van de sfeer Wild Blue, volledig modulair, voor een actief en sportief leven. De passagierszetel kan als tablet ingericht worden en de schuivende achterzetels laten u genieten van de grote modulariteit van de Grand C4 Picasso.

.

De Beige Duinsfeer geeft voorrang aan licht en zachtheid. De relaxzetel met uitgebreide comfortfunctie en de voorzetels met massagefunctie bieden een onvergelijkbaar welzijn. Met de stof Yatago Grey voelt bijzonder zacht aan en de geparfumeerde luchtverfrisser kunt u in alle sereniteit reizen.

.

De Hype Grey sfeer combineert de verfijning van de gemengde stofbekleding met de functies van de Pack Lounge en Pack Child, om u van een ​​uitstekend comfort te laten genieten.

WELZIJN

1500x500_C4_Picasso_Bien-etre-v2.jpg

Met deze monovolume die is toegespitst op welzijn, combineert CITROËN zijn legitimiteit en zijn technische bekwaamheid inzake comfort. De Grand C4 Picasso nodigt u uit op weg te gaan met uw familie of vrienden, en biedt ongeëvenaarde rijsensaties die wendbaarheid en attributen die werden bedacht voor uw comfort aan boord laten samengaan. 

PACK LOUNGE: ALLE COMFORT VAN EEN LOFT

747x322_sièges-confort.jpg

Het interieur van de Grand C4 Picasso biedt een echte "loftsfeer" die baadt in het licht en waar gezelligheid en plaatsruimte domineren. De monovolume biedt naargelang de versies de Pack Lounge aan met:

  • zijn voorzetels met massagefunctie,
  • zijn passagierszetel vooraan met de uitgebreide comfortfunctie om met gestrekte benen te kunnen reizen.

De voorste zetels hebben tot slot een relax hoofdsteun met 3 standen, uitgerust met verstelbare oorkleppen om uw hoofd goed te ondersteunen. Niets werd vergeten want de tabletten achteraan zijn uitgerust met een individuele leeslamp. The Pack Lounge is verkrijgbaar met de Beige Duinsfeer en Hype Greysfeer.

WARME MATERIALEN

747x322_matières.jpg

Alle passagiers worden begroet door zachte en warme materialen. De Nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso is uitgerust met een dashboard in slush en kreeg een specifieke behandeling van de deurpanelen, die zeer zacht aanvoelen. Daarbij komt nog een groot aantal bekledingen en kwaliteitsvolle ledersoorten (in functie van de gekozen sfeer). 

CITROËN ADVANCED COMFORT®

CITROËN ontwierp een alomvattende aanpak om een ongezien globaal comfort te bieden aan elke inzittende, zowel bestuurders als passagiers. De zogenaamde CITROËN ADVANCED COMFORT® biedt innovatieve, technologische en intelligente oplossingen voor het welzijn van lichaam en geest.

Vier grote lijnen dicteren deze welzijnstechniek: zachte aanrakingen en akoestiek, praktische binnenruimte in alle omstandigheden, een serene geest die steunt op een rustige sfeer en tot slot een intuïtieve, nuttige technologie.
Tranche-5.jpg
597x597_Habitabilite_Grand_C4_Picasso.jpg

MAXIMALE PLAATSRUIMTE

Hebt u een grote laadruimte nodig? De nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso werd ontworpen om aan al uw eisen te voldoen en biedt een royale en moduleerbare ruimte. U kunt een perfect vlakke vloer maken door de zetels van rij 2 onder de vloer te klappen en u kunt zelfs de voorste passagierszetel omvormen tot een tablet om lange voorwerpen (meer dan 2,5 m) te kunnen laden. Omgekeerd, als de familie uitbreidt, hoeft u alleen maar de verborgen zetels onder de vloer uitvouwen.

KOFFERVOLUME & HANDENVRIJE ACHTERKLEP

Een ander sterk punt van de Nieuwe Grand C4 Picasso is zijn koffer. Het ontwerp van het achterluik suggereert grootte en robuustheid. Het biedt een gemakkelijke toegang en een groot volume van maar liefst 645 liter en tot 704 liter wanneer de zetels van rij 2 in hun voorste stand staan. Naast het gemotoriseerde luik vernieuwt de monovolume met een handenvrije achterklep die gemakkelijk open kan als u uw armen vol hebt: u moet uw voet maar langs de sensor in de achterbumper laten gaan om de achterklep te openen of te sluiten. U hebt dan eenvoudig toegang tot de grote en brede kofferbak van uw nieuwe auto
597x597_coffre_Grand_C4_Picasso.jpg
C4 et Grand C4 Pic

MAAK KENNIS MET DE NIEUWE C4 PICASSO MET 5 ZITPLAATSEN

Hebt u niet enorm veel ruimte nodig in uw MPV? Dan is de C4 Picasso met 5 zitplaatsen voor u gemaakt! Met zijn 5 zitplaatsen en 537 l grote bagageruimte kunt u in deze compactere uitvoering uw hele gezin comfortabel vervoeren.

TECHNOLOGISCHE INTELLIGENTIE

Navigation-connectée-Nouveau-C4-Picasso.jpg

Een nieuwe 7" touchpad is terug te vinden in de CITROËN Grand C4 Picasso. Hij is voorzien van een verbeterde interface en een capacitief scherm (vergelijkbaar met de allernieuwste smartphones). Deze nieuwe versie van de monovolume biedt ook de mogelijkheid om het 12-inch scherm en de touchpad onafhankelijk te beheren en biedt een gloednieuwe Connect Nav navigatie-interface.

CONNECT NAV

Dit nieuwe 3D-navigatiesysteem, met aanraakscherm en in real time verbonden, biedt de mogelijkheid om met 2 vingers in of uit te zoomen (zoals bij een iPad) en evolueert om de begeleiding te vergemakkelijken dankzij een verbeterde cartografie.Om de aanraakinterfaces te vereenvoudigen en om de auto veiliger te maken tijdens het rijden, is er spraakherkenning beschikbaar. 

RIJHULPSYSTEMEN

ADAPTIVE CRUISE CONTROL MET STOPFUNCTIE

747x322_C4_Picasso_régulateur-vitesse-adaptatif.jpg

Met behulp van een radarsensor detecteert het systeem de voorligger en handhaaft het automatisch een veilige afstand die door de bestuurder werd voorgeselecteerd tot het voertuig stopt door gebruik te maken van de remmen en het gaspedaal. (Beschikbaar op de motor BlueHDi 150 S&S EAT6 en op de andere motoren zonder stopfunctie.)

WAARSCHUWING AANDACHT BESTUURDER

747x322_C4_Picasso_alerte-attention-conducteur.jpg

Het systeem reageert in twee fasen: door een waarschuwing bij de detectie van een eerste laveerbeweging met een bericht "wees waakzaam", gekoppeld aan een geluid. Bij de detectie van een 4e laveerbeweging is het geluid luider met de boodschap "neem een pauze". Het systeem grijpt niet in op de bedieningsorganen van het voertuig om meester over de auto te blijven. 

WAARSCHUWING ONVRIJWILLIGE LIJNOVERSCHRIJDING

Tranche-9_3.jpg

De waarschuwing bij onvrijwillige lijnoverschrijding helpt u als u te weinig alert bent of gewoon op een moment dat u even niet oplet aan het stuur. Met behulp van een camera die de wegmarkering op de grond identificeert, corrigeert het systeem het traject door u te waarschuwen zodra het een risico op onbedoelde lijnoverschrijding detecteert zonder dat de richtingaanwijzers geactiveerd werden. 

ACTIEF DODEHOEKBEWAKINGSSYSTEEM

747x322_SAM.jpg

Dit systeem geeft een visuele waarschuwing op de zijspiegels wanneer er een auto aanwezig is in de dode hoek (links of rechts). Wanneer dit systeem geactiveerd is, corrigeert het het traject als de bestuurder het gedetecteerde voertuig nadert.

ACTIVE SAFETY BRAKE

747x322_Active-Safety-Break_Grand_C4_Picasso.jpg

Dit noodremsysteem helpt botsingen te voorkomen. Het werkt vanaf 5 km/u met vaste of bewegende voorwerpen en voetgangers tot een bepaalde snelheid. Als een botsingsituatie wordt gedetecteerd, krijgt de bestuurder een waarschuwing. En als de bestuurder niet reageert, remt het systeem automatisch. 

HERKENNING VAN SNELHEIDSBORDEN

747x322_Panneaux_Vitesse_Grand_C4_Picasso.jpg

Het systeem herkent snelheidsbeperkingen en geeft deze informatie door aan de bestuurder via de handset. Deze snelheid kan worden opgeslagen als aanwijzing voor de snelheidsregelaar - snelheidsbegrenzer. Het werkt over het hele snelheidsbereik.

WAARSCHUWING VOOR BOTSINGSRISICO'S

Tranche-9_2.jpg

Deze functie dient om de bestuurder te waarschuwen dat zijn wagen kan botsen met zijn voorligger. Dit systeem werkt vanaf 30 km/u, dankzij een radar in de voorzijde van het voertuig.

DIESEL BlueHDI : BEST IN CLASS !

Conso_Grand_C4_Picasso.jpg

Met zijn motoren Diesel BlueHDi  is de Grand C4 Picasso een zeer zuinige monovolume qua brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Als bewijs hiervan is de monovolume "Best in Class" (beste in zijn klasse) in zijn segment, met een uitstoot vanaf 98 g/km CO2 (verbruik: 3,8 l/100 km) voor BlueHDI 120 S&S BVM6. 

BENZINE PureTech

747x322_C4_Picasso_PureTech-v2.jpg

In 2016 wordt de waaier aan keuzes nog uitgebreid met een nieuwe motor PureTech 130 S&S EAT6. De Nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso combineert een uitstekende benzinemotor PureTech130 S&S met de efficiëntie van de automatische versnellingsbak EAT6 om een serene mobiliteit te bieden. 

Hoeveel bedraagt het gemiddelde verbruik (1) van uw Nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso

Om klanten beter te informeren, biedt de Groep PSA toegang tot onafhankelijke, gecertificeerde meting van het reële verbruik. Meer info *

(1) Het gemiddelde werkelijk verbruik geraamd op basis van het gebruik van het voertuig in de praktijk, afkomstig van de gegevens verkregen in het meetprotocol of berekend op basis van deze gegevens. Deze raming wordt ter indicatie gegeven en kan variëren naargelang van de reële gebruiksomstandigheden. Deze raming moet onderscheiden worden van het verbruik gemeten volgens de EU-typegoedkeuring (de enige officiële waarden) en is afhankelijk van de hypothesen en voorwaarden van het meetprotocol. Het heeft dus geen algemene waarde. Het meetprotocol kan geraadpleegd worden op de website van de Groep PSA, www.groupe-psa.com.
(2) Het gemiddelde werkelijk verbruik geraamd op basis van het gebruik van het voertuig in de praktijk, afkomstig van de gegevens verkregen in het meetprotocol of berekend op basis van deze gegevens en verfijnd volgens uw antwoorden met betrekking tot vier gebruikskenmerken. Deze raming wordt ter indicatie gegeven en kan variëren naargelang van de reële gebruiksomstandigheden. Deze raming moet onderscheiden worden van het verbruik gemeten volgens de EU-typegoedkeuring (de enige officiële waarden) en is afhankelijk van de hypothesen en voorwaarden van het meetprotocol. Het heeft dus geen algemene waarde. Het meetprotocol kan geraadpleegd worden op de website van de Groep PSA, www.groupe-psa.com.

data-debug="0" data-car-name= data-second-color=#008fc1 data-primary-color= >
Top